MySQL error /home/jacob/domains/loggy.nl/public_html/logs/layout.php on line 83
   '1711678064',
   '35.173.233.176',
   'americanholiday-/'

Incorrect integer value: '' for column `jacob_weblog`.`online`.`userid` at row 1
URL: /
IP: 35.173.233.176
UserAgent: claudebot

Post:
Array

GET:
Array
    [gebruikersnaam] => americanholiday

Sorry, there was an error, we are notified of the issue and will be resolved as soon as possible
American Holiday - Home
Hoe werkt het? Klik hier
Begin pagina
loggy.nl Home
Weblog maken
RSS Feed

Abonneren!

Laatste avondje Los Angeles

Zojuist terug gekomen van de Honkbal wedstrijd tussen de Anaheim Angels en de Texas Rangers

Echt een typisch Amerikaans gezins uitje, hele gezinnen die 's middags al aanwezig zijn met barbeque en al, om vervolgens bij aanvang van de wedstrijd allemaal met hun gezicht naar ed vlag te gaan staan en het volkslied mee te zingen

de Wedstrijd werd helaas verloren door de Angels, helemaal voor niets een shirt en pet gekocht,maar ze waren toch al geplaats voor de play offs dus de fans waren niet echt getreurd

Bij terugkomst nog even met een Budweisertje in het bubbelbad gelegen om vervolgens de laatste spulletjes nog even in te pakken

De dames hadden vanmiddag hun spulletjes al zover ingepakt en ook nog even lekker van het bubbelbad genoten

Nu zit de vakantie er echt op en gaan we weer op huis aan, ook wel lekker hoor,al zal het wel even wennen zijn van 35 graden naar 15 graden

07:56:18 28 September 2008 Permanente link Reacties (0)

Laatste dagje Los Angeles

Allereerst willen we iedereen bedanken die onze weblog gevolgt heeft en natuurlijk ook voor alle reacties in ons gastenboek.

Maar zoals aan alle leuke dingen komt ook aan onze vakantie een einde. Aan de ene kant wel weer fijn om naar huis ta gaan,maar aan de andere kant bevalt het toch wel erg ged hier in Amerika

Vanochtend hebben we in Hollywood stijl ons door de dure wijken van Hollywood rond laten rijden in een echte grote witte limo, in de hoop misschien nog ergens een glimp op te vangen van een beroemdheid,maar helaas

wat wel erg leuk was , was het feit dat veel mensen dachten dat er in onze limo een beroemdheid zou kunnen zitten, vooral de reactie als we het raampje een klein beetje naar beneden deden en zwaaide was erg leuk

Nog even een kleine wandeling over de Hollywood boulevard, de Walk of Fame en de sterren, en daarna terug naar het hotel

De dames gaan zo nog even lekker zwemmen en Gidion en ik gaan zo naar de honkbal wedstrijd tussen de Anaheim angels en de Texas Rangers

We voegen verder geen foto's meer toe aan het fotoalbum,maar als je ze graag wil zien moet je maar een keertje komen kijken als we terug zijn (neem er wel ff de tijd voor)

TOT GAUW

23:57:29 27 September 2008 Permanente link Reacties (0)

Dagje Los Angeles

Vandaag op tijd opgestaan, we hadden lange dag in Disneyland voor de boeg, aangekomen bij het park eerst begonnen in California adventure land, een park van Disney wat naast Disneyland ligt

Mieke en ik gingen weer voor de achtbanen en we hebben zeker voldoende aan onze trekken kunnen komen. de wildwaterbaan was lekker voor iedereen, een beetje verkoeling bij een graad of 35 kan nooit kwaadIn het begin van de middag zijn we overgestoken naar Disneyland en hebben daar de rest van de dag doorgebracht. We hebben niet alles kunnen zien,maar het merendeel van wat we wilde is uiteindelijk wel gelukt

We waren rond 11.00 uur terug bij het hotel en eigenlijk besloten om maar meteen naar bed te gaan, vandaag geen biertje of sigaartje,maar lekker slapen

En morgen nog een laatste dag in Los Angeles en die gaan we in stijl afsluiten. Als je wil weten hoe dan zit er niets anders op dan morgen ons (waarschijnlijk) laatste verhaaltje te lezen

08:41:06 27 September 2008 Permanente link Reacties (0)

van Pismo Beach naar Los Angeles

Vandaag aan gekomen in het laatste hotel van onze rondreis, het zit er dus alweer bijna op en is voorbij gevlogen, wat naar mijn idee een goed teken is, betekent in ieder geval dat we ons goed vermaakt hebben

we hebben ontzettend veel gezien en daar hebben jullie al een kleine impressie van meegekregen (we hebben samen nu bijna 4.000 foto's) en hebben nog een paar leuke dingen in het vooruitzicht

Vanmorgen lekker rustig aangedaan, we hadden gepland om in Santa Barbara een bezoek te brengen aan de kermis op het strand alleen bleek dat helaaas in een andere stad te zijn dus maar lekker wat gedronken op de pier aldaar

Vandaar uit doorgereden naar Los Angeles naar het Westin hotel waar we ook onze reis begonnen waren,maar daar aangekomen kregen we te horen dat we in het verkeerde hotel stonden, ff niet gekeken en gewoon ervan uit gegaan dat we daar moesten zijn. Achteraf gezien niet erg, want nu zitten we heerlijk in het Marriot hotel met een kamer gelegen aan het zwembad , waar we lekker in ons eigen zitje een sigaartje kunnen roken

Morgen weer een lange dag voor de boeg (lekker naar Disney) dus vanavond maar een beetje op tijd naar bed. Gidion en ik zijn nog wat laatste dingen aan het regelen terwijl de vrouwen lekker in het bubbelbad liggen

05:23:24 26 September 2008 Permanente link Reacties (0)

van Monterey naar Pismo beach

Vandaag wederom op tijd gestaan en gaan ontbijten. Na het ontbijt om 10.00 uur weg gereden. We volgen vandaag wederom highway 1 deze loopt langs de zee. Volgens sommige berichten kun je hier dolfijnen, zeehonden en walrussen zien. Helaas was het vandaag erg mistig en hebben we alleen zeehonden gezien. Het is we erg mooi dat je het ene moment in de wolken dan weer boven de wolken en als je wat verder van de kust af bent onder de wolken rijd.

Op een van de stops hebben we eekhoorns gezien deze waren erg tam ze kwamen erg dicht bij en hoopte op eten. Helaas mag je in Amerika wilde dieren niet voeren dat is bij wet verboden en jullie kennen ons wij doen niets wat niet mag en zeker niet wat bij wet verboden is. Halverwege de reis hebben we een stop gemaakt bij Hearst Castle dit is een gigantischs landgoed met een groot huis en een aantal gasten verblijven een rijke kranten magnaat die hier in het verleden woonde. Het is een flink aantal hectare groot en ligt in de bergen. Erg mooi en een aanrader om er heen te gaan als je er langs komt persoonlijk zou ik er niet voor om rijden maar als je in de buurt bent is het zijn geld waard.

Na de rondleiding zijn we naar het hotel gereden waar we om 16.30 uur aangekomen zijn. We hebben de spullen uit gepakt en zijn daarna een hapje gaan eten in een leuk restaurant in de buurt van het hotel. Onderweg zijn we nog bevers tegen gekomen. John en ik zijn nu in de lobby bij een heerlijk openhaard vuurtje de site bij aan het werken onder het genot van een Fuzzy Navel en dan gaan we straks slapen.

Morgen rijden we naar Los Angeles waar we 3 nachten blijven voor dat we weer naar Nederland vertrekken.

06:02:02 25 September 2008 Permanente link Reacties (0)

Van San Francisco naar Monterey

Hier zitten we dan op ons balkonnetje, Gidion en ik, lekker aan de Fuzzy Navel en een sigaartje erbij, alweer een stuke van de reis erop zitten

vanmorgen standaard bijna een ontbijtje bij de Subway om daarna alles weer in de auto te laden, nog een laatste rondje door San Francisco, keertje over Lommbard street gereden om vervolgens via highway 1 naar Monterey te rijden

onderweg genoten van het heerlijke uitzicht over de kustlijn en ook nog zeeleeuwen gezien, die hier gewoon in het wild rondzwemmen, nog even gestopt in een klein dorpje om wat te eten en te drinken en daarna door naar het hotel

Daar aangekomen spullen gedropt en even naar de haven gelopen, ook hier hebben ze net als in San Francisco zeeleeuwen zitten in de haven, we kunnen ze nu we op ons balkonnetje zitten nog steeds horen

Morgen weer op tijd op om door te rijden naar Pismo beach, we willen onderweg nog een stop maken,maar weten nog niet of het Hearst Castle gaat worden of Santa Barbara, maar dat zien we onderweg wel

06:22:23 24 September 2008 Permanente link Reacties (0)

Dagje San Francisco

Vandaag een erg drukke dag gehad in San Francisco, Vanmorgen om 9 uur afgesproken en bij de Subway een ontbijtje gegeten om vervolgens met de Hop on hop of bus naar de Japanese Garden te gaan, waar we een uurtje rond hebben gelopen en erg veel mooie foto's gemaakt, nog even een kopje thee daar en weer met de bus verder naar de haven waar we een bezoek hebben gebracht aan de oude pier en een kijkje hebben genomen in een oude onderzeeboot van de marine.

Vanuit de haven zijn we met de Cable Car naar Lombard street gegaan(het meest kronkelige straatje) met een dalings percentage van 40%, Gidion wil het morgen voor we vertrekken nog even met de auto gaan doen. Van daar uit nog een stukje met de Cable Car naar China Town waar we doorheen gewandelt zijn om vervolgens in de Italiaanse wijk uit te komen en daar hebben we een hapje gegeten (de pizza was wederom te groot voor mij en Gidion). Na de lunch doorgewandelt naar het Financiele district waar we een bezoek hebben gebracht aan het hoofdkantoor van Wells Fargo, bekend van zijn postkoetsen uit de oude westerns en tegenwoordig een van de grootste banken van Amerika

Daarna lekker naar ons hotel om ff bij te komen en weer wat energie op te doen voor onze laatste avond in San Francisco

03:42:14 23 September 2008 Permanente link Reacties (0)

Dagje San Francisco

Vandaag vroeg opgestaan om ons om 8.30 uur te melden bij Pier 33 voor de boot naar Alcatraz. Op Alcatraz aangekomen hebben we een audio tour gedaan. Deze was erg indrukwekkend. Daarna nog een gedeelte van de film gezien en het eiland rondgelopen. Na ongeveer 2 uur zijn we weer op de boot gestapt terug naar het vaste land.

Aangekomen op het vaste land zijn we over Pier 39 gelopen die gelegen is op fisherman’s warf. Natuurlijk even de luidruchtige zeeleeuwen bezocht. Na de lunch bij fishermans’s warf zijn we op de bus gestapt om een rondtour door de stad San Fransisco te maken. We zijn boven in de bus gaan zitten (met open dak). Door de stad was het goed te doen, echter toen we over de golden gate bridge  reden was het erg koud. Het waaide namelijk erg hard. San Fransisco is een erg mooie stad. Gelukkig heeft deze tour ons een andere indruk gegeven dan die we hadden van de stad.  Na de tour zijn we in de bus blijven zitten (nu beneden) en zijn we doorgereden naar het hotel. Waar we nu zijn. Vanavond nog lekker een hapje eten en nog een planning maken voor morgen.

02:35:20 22 September 2008 Permanente link Reacties (0)

Van Mariposa naar San Francisco

Vanmorgen vroeg opgestaan omdat we toch een redelijk eind moesten rijden. Na een klein gratis ontbijt vertrokke uit Mariposa waar niet echt veel te beleven was, behalve dat we er gisteren heerlijk gegeten hebben in een lokaal steakhouse

Onderweg weer genoten van het heerlijke uitzicht, vooral de eerste helf was erg mooi, daarna wat meer op de grote weg gereden en werdt het uitzicht ook minder. Totdat we in San Francisco aankwamen, we reden daar over de bayside bridge en hadden een schitterend uitzicht over de skyline, alcatraz en in de verte de Golden Gate Bridge

Aangekomen bij het hotel onze spullen gedropt en een stukje gaan wandelen vor onze eerste kennismaking met deze stad. Ons hotel is gelegen aan Marketstreet wat redelijk centraal is, maar ook wel een beetje vergane glorie. Lopen erg veel zwervers over straat, waar je niet echt veel last van hebt,maar toch wel een raar beeld geeft. Maar verder hebben we eigenlijk nog niet echt veel gezien hier

Morgen weer op tijd op , want we gaan om 9 uur naar Alcatraz

06:16:33 21 September 2008 Permanente link Reacties (0)

Van Las Vegas via Death Valley naar Mariposa

Voor de ochtend mensen zal het een tegenvaller zijn geweest dat er geen nieuw verhaal op de site stond maar daar is natuurlijk een verklaring voor. Wij weten nu waarom Death Valley zo heet. Je gaat er namelijk dood van de hitte het was aan het eind van de middag nog meer dan 40 graden. Ook was het internet dood dus konden we de site niet bij werken.

Maar dan nu een iets langer verhaal. Na de late gok avond vroeg op gestaan om te ontbijten en om 10.30 weg gereden. John had het goede idee om de auto door de mannen Las Vegas uit te laten rijden en dan het stuur over te geven aan Mieke dit gezien de weinige slaap die de mannen gehad hebben en zo kreeg Mieke ook de kans om een paar mile te rijden.

Na een redelijk lange rit zijn we aangekomen in Death Valley waar het dus enorm warm was. De dames hebben de was gedaan (droogde erg goed) de mannen zijn later op de middag naar een uitkijk punt geweest maar dit was erg warm dus snel een foto gemaakt en terug. Daarna wat gaan eten en slapen (mannen waren deze keer als eerste in bed).

Vandaag om 07.00 uur op gestaan en om 07.30 gaan ontbijten we hebben een lange rit voor de boeg we rijden van Death Valley naar Mariposa dit is een rit van ongeveer 5 uur rijden (als je nergens stopt in het nationaal park) onderweg kom je door Yosimete nationaal park. Dit is echt de moeite waard om te zien. Wij vonden dit een van de mooiste nationale parken tot nu toe. In het park hebben we helaas geen beren gezien maar wel erg veel eekhoorns en herten. Ook kwamen we nog mensen uit Berkel - Enschot  tegen. Ik (Gidion herkende ze van Willem II en tennis club uit Berkel – Enschot). Na het park bezocht te hebben en nog een uurtje gereden te hebben zijn we om 19.00 uur aangekomen in ons hotel waar we de spullen uit de auto gehaald hebben. We dadelijk nog ergens wat eten en niet te laat slapen. Morgen niet al te laat op en dan vertrekken we naar San Francisco waar we 3 nachten zullen blijven.

05:14:27 20 September 2008 Permanente link Reacties (0)

Een nachtje Vegas

Het is hier nu ondertussen 5 uur ('s nachts) eigenlijk tijd om te gaan slapen, net terug uit het casino samen met Gidion, maar zoveel meegemaakt dat ik het toch nog even wil delen met jullie.

Allereerst naar David Copperfield geweest, dat is echt ongelooflijk, hij stond een meter bij ons vandaan en nog snap je er niets van. Denk dat het een ervaring is die ons bezoek aan Vegas compleet maakt. Wat er ook zeker niet mag ontbreken als je Vegas bezoekt, is een bezoek aan Down Town Vegas waar het allemaal begonnen is, Het Golden Nugget  casino en ook zeker Freemontstreet, erg veel lampjes aan de gevels,maar die gaan allemaal uit als de grote show begint, een overkapping van de straat gevuld met 12.5 miljoen led lampjes waar echt vanalles op geprojecteerd kan worden (misschien nog wel mooier dan de Bellagio fontijnen) en volgens ons Vegas infoboekje kost dit alles 70 miljoen dollar

Maar terug gekomen van Down Town Vegas wilde Gidion en ik nog "even" gaan gokken, maar we kwamen maar niet van ons geld af. Uiteindelijk was het bedrag (dat we vooraf afgesproken hadden) bij Gidion op en heb ik maar uit laten betalen (bijne de reis terug verdient) 100 dollar winst, want het was al 5 uur en we hadden met de dames afgesproken om om 09.30 te gaan ontbijten

wat ze zeggen is trouwens wel waar , ga achter een gokkast zitten (al is het maar van 1 ct) en je drinkt gratis, alleen hebben ze na 2 uur niet zoveel personeel meer rondlopen, dus toen we dorst kregen zelf maar wat gehaald en dan betaal je gewoon 6 dollar voor een biertje

Het is nu half zes , ik ga  maar slapen een leuke foto volgt nog wel

14:26:07 18 September 2008 Permanente link Reacties (0)

Dagje Las Vegas

Na het drukke programma van gisteren besloten vandaag een beetje rustiger aan te doen. om 10 uur afgesproken om in het hotel een broodje te gaan eten. Om daarna naar Madame Tussaud's te gaan in het Venetian hotel,vandaag dus genoeg beroemdheden gezien

Vandaar uit met de Monorail naar het Sahara hotel om na een kleine wandeling aan te komen bij het Circus Circus hotel, waar we eerst het overdekte amusementspark bezocht hebben om vervolgens een hapje te gaan eten bij het All You Can Eat Buffet($13 pp) inclusief drinken, dus een echte aanrader. Vervolgens nog even gekeken bij een circusact

Toen met de taxi (was warm en ver) naar het Mirage hotel gegaan en een bezoek gabracht aan de Secret Gardens, hier zitten de beroemde Witte leeuwen en tijgers van Siegfried & Roy, ook hebben ze daar de Dolphin Habitat waar je de dolfijnen (voor zover mogelijk) in hun natuurlijke gedrag kan zien, was ook nog een kleinte van nog maar 11 dagen oud

Taxi was goed bevallen dus ook weer op deze manier terug naar ons hotel, waar we ons aan het voorbereiden zijn voor de avond, eerst een bezoek aan de show van David Copperfield om vervolgens nog even Down Town te gaan kijken

03:15:38 18 September 2008 Permanente link Reacties (0)

van st George naar Las vegas

Allereerst mijn excuses aan de mensen die vanmorgen helaas ons verhaaltje hebben moeten missen, maar zoals jullie waarschijnlijk wel weten gaat het leven in Vegas 24 uur per dag door, daardoor wat later geworden dan jullie van ons gewend zijn. Het is hier nu 02.00 uur ben mijn winst van vanmiddag (80 dollar) alweer verloren

We zijn vanmorgen lekker op tijd vertrokken uit st George omdat we zeker niets van Las Vegas wilde missen, dus zo rond 12.00 uur aangekomen in het Planet Hollywood hotel, ondanks ons eigenwijze navigatie systeem

We hebben echt schitterende kamers hier, wij zitten in een kamer met als thema Good Will Hunting, en Gidion en Mieke hebben Bruce Willis als thema in hun kamer. We hebben allemaal een schitterend uitzicht op de Bellagio fontijnen wat echt de moeite waard is om te zien,maar dat zien jullie wel als we weer terug zijn

Vegas overdag viel eigenlijk een beetje tegen, was een vieze warme stad, daarintegen is het  's avonds precies wat je ervan verwacht en zoals je het ook kent van tv, overal volop licht en je komt echt ogen en oren tekort

We hebben vandaag al een behoorlijk deel van de strip gezien, maar is wel zwaar in die droge hete lucht , regelmatig een pauze in moeten lasten om ergens wat te drinken, maar daar zal je ons echt niet over horen klagen

We hebben besloten om morgen lekker rustig te beginnen omdat het waarschijnlijk weer een erg lange dag gaat worden, dus het kan zijn dat het verhaaltje morgen ook weer wat later komt (sorry Maartje), maar misschien dat we nog een leuke foto toe kunnen voegen met David Copperfield

11:16:02 17 September 2008 Permanente link Reacties (0)

Van Page naar St George

Vanochtend zijn de mannen weer eens vroeg opgestaan terwijl de dames rustig aan konden doen, na een kort ontbijtje zijn we naar Antelope Canyon gegaan waar het een waar paradijs is voor een fotograaf (zie album)

Bij terugkomst waren de koffers alweer gepakt en waren we klaar om naar de volgende bestemming te reizen, St George in Utah, natuurlijk wel even rekening houden met een uur tijdsverschil

Onderweg gestopt bij de Glen Canyon dam voor een kleine fotoshoot, waarbij Gidion verkoos om in de auto te blijven(ivm de hoogte), en een korte stop gemaakt in Kanab,ook wel het Hollywood van Utah genoemd (geen idee waarom)

er schijnen een aantal bekende western films opgenomen te zijn,maar daar was weinig van terug te vinden,maar gelukkig was er wel een Subway (heerlijk geluncht), vandaaruit was het nog ruim een uur rijden voordat we bij ons hotel waren

De spullen in de kamer gedropt en nog even lekker gaan shoppen,om daarna op advies van kruisende nederlanders bij Ruby River Steakhouse heerlijk spare ribs te gaan eten. Om het eten vervolgens te laten zakken nog even lekker gezwommen in het bad wat we heerlijk voor ons zelf hadden

Vergeet vooral niet morgen naar onze weblog te kijken en onze avonturen in Vegas te lezen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

06:22:28 16 September 2008 Permanente link Reacties (0)

Dagje Page

Vandaag voor de eerste keer een echte rustdag

Gisterenavond in de hotel bar lekker aan de cocktails gezeten, dus vanochtend maar wat later ons bedje uit voor het ontbijt.

Na het ontbijt zijn Gidion en ik een eindje gaan rijden langs Lake Powel door het Glen Canyon National Park, en de dames hebben lekker genoten van de zon aan het zwembad. Vanmiddag hebben we lekker met z'n viertjes aan het zwembad gelegen, dus we zijn weer helemaal opgeladen voor het volgende gedeelte van de reis

Zometeen nog even ergens een hapje eten en kijken of er in Page verder nog iets te beleven valt, wat ik ten zeerste betwijfel, maar we zien wel

03:32:07 15 September 2008 Permanente link Reacties (0)

van Grand Canyon naar Page

Vandaag om half acht aan het ontbijt. Dit omdat vandaag onder andere de helicoptervlucht over de Grand Canyon op het programma staat. Rond half negen zijn we aangekomen op het vliegveld van de Grand Canyon waar we uiteindelijk rond kwart over negen gesetteld zijn in de helicopter.

De reis kan beginnnen. Eerst heel veel bomen en dan in eens ligt hij daar de ongelooflijk mooie Grand Canyon. De foto (in het album) spreekt waarschijnlijk voor zich. Na ongeveer een half uur landen we weer veilig op het vliegveld.

Nadat we onze koffers gepakt hebben zijn we met de auto door het Grand Canyon National Park gereden, om na een aantal stops op verschillende schitterende plekjes door te rijden naar onze volgende bestemming, Page

De koffers uit de auto gehaald en direct doorgereden naar Horse shoe bend. Na een lange wandeling zijn we aangekomen bij het uitkijkpunt. Horse Shoe Bend is een kromming van Colorado River in de vorm van een hoefijzer. Hieronder een foto.

Dus zoals jullie lezen weer een lange dag achter de rug.

Nog even leuk om te vermelden is dat onze weblog op plaats nummer 4 staat van de 100 best bekenen weblogs. Dus blijf ons vooral volgen.

05:10:37 14 September 2008 Permanente link Reacties (1)

van Sedona naar Grand Canyon

Vanmorgen om 6 uur opgestaan om met Gidion te gaan paardrijden in het Dead Horse Ranch State Park waar we om half 8 verwacht werden, dus eerst nog even een vlug ontbijtje en dan de auto in

Om 8 uur zaten we te paard, en reden samen onder begeleiding van onze gids door het park, dit is echt een heerlijke manier om je dag te beginnen, lekker rustig op de rug van een paard door een schitterende omgeving, terwijl de dames de spullen alweer aan het pakken waren voor de volgende trip,om 10 uur waren we terug en zijn meteen vertrokken

Onderweg nog even gestopt bij Slide Rock State Park, waar je via een natuurlijke rotsglijbaan door het toch wel erg koude water kan laten glijden, we hebben heerlijk langs de kant staan kijken terwijl Mieke aan het glijden was

Vervolgens via een schitterend landschap doorgereden naar onze bestemming voor vandaag, de Grand Canyon, waar we bij aankomt bij het hotel meteen de rondvlucht per helicopter voor morgen besproken hebben, weer een mooi avontuur om naar uit te kijken

Voor de liefhebbers hebben we ook weer wat foto's in het fotoalbum gezet

06:22:40 13 September 2008 Permanente link Reacties (0)

Van Scottsdale naar Sedona

Vandaag op tijd opgestaan. De mannen hadden weinig last van de cocktails van gisteren. Na het ontbijt zijn we naar Montezuma Castle gereden, wederom gebruik kunnen maken van de nationale parken pas erg handig en voordelig om er een te hebben. We dachten dat we er langer rond zouden kunnen lopen maar het was kleiner dan gedacht. Maar het was wel de moeite om te bezoeken. Onderweg nog even gestopt om ergens een hapje te eten. Daarna zijn we naar de Red Rock canyon gereden.Onderweg ook al een aantal mooie Red Rocks gezien Ook deze was kleiner dan gedacht om met de auto door te rijden. Er zijn wel tal van wandel routes. Wij zijn niet gaan wandelen daar was het te warm voor. Wij zijn naar het hotel gereden en gaan zwemmen om af te koelen. Nu gaan we wandelen in de buurt van het hotel (het is nu wat afgekoeld) en dan een hapje gaan eten en naar bed. Morgen gaan we naar het plaatsje Grand Canyon waar we zullen overnachten.

02:54:23 12 September 2008 Permanente link Reacties (0)

Dagje Scottsdale

Nadat we gisteren het hele eind gereden hadden begion er plots een lampje te branden in de auto wat niet op de planning stond. Dus deze ochtend hebben we de vrouwen gedumpt bij de dichtsbijzijnden shoppingmall, en zijn vervolgens doorgereden naar de Dollarrent, waar zonder problemen de auto omgeruild werdt

De planning was dat we nog even in de shoppingmall zouden blijven om vervolgens lekker te gaan zwemmen bij het hotel,maar voordat we klaar waren met shoppen was het al bijna 16.00 uur, dus echt de hoogste tijd om terug te rijden want om 17 .00 begon het happy hour by the pool (anderhalf uur gratis cocktails) dus bij het hotel aangekomen zijn de vrouwen de was gaan doen om vervolgens nog even te gaan zwemmen en de mannen richting het hoofdgebouw om de cocktails uit te proberen

daar aangekomen kregen we een echt schoonbron gevoel, vollop drank, en de eigenaar (een oudere man) die vriendelijk iedereen een handje liep te geven en zelf net zo hard meedronk

we hebben nog even geinformeerd maar hij was echt geen familie van Jean, al waren er wel wat overeenkomsten (zie foto)

helaas duurde het maar anderhalf uur, dus na 8 cocktails de man zijn we maar weer bij onze vrouwen gaan kijken, persoonlijk vond ik de Fizzy Navel het lekkerste

Nu terug op de kamer, ff een beetje opfrissen en dan lekker  naar de chinees, op tijd naar bed en morgen weer naar de volgende plek. Het is echt heerlijk hier met temperaturen zo rond de 35 tot 38 graden celcius

nog even tot besluit, we vinden het erg leuk om jullie reacties te lezen via het gastenboek, dus blijf vooral reageren

04:20:28 11 September 2008 Permanente link Reacties (0)

Van Palm Springs naar Scottsdale

Vandaag om 9.00 uur ontbeten in het hotel van Palm Springs en daarna op weg. We hadden een lange weg te gaan. Omdat er in Palm Springs niet zo veel te beleven viel hebben we besloten om via Joshua Tree Park National Park naar Scottsdale te rijden. Het landschap van de palmbomen veranderde in bergen, rotsen en mooie cactussen.

Na ongeveer twee uur hebben we in het Park nog wat gegeten en zijn we naar Scottsdale geregeden. Op de snelweg aangekomen gaf het navigatiesysteem aan dat we pas na 334 km de afslag moesten nemen. Dus een lange tocht volgde in een landelijke omgevingen, waar maar weinig leven te zien was.

Rond 18.00 uur zijn we aangekomen in Scottdale. De mannen hebben even getennist en de vrouwen hebben weer even toe kunnen geven aan de verslaving van de spelletjes op de laptop. Om een uur of acht zijn we een hapje gaan eten in een Italiaans restaurantje om de hoek van het resort.

Morgen niet specifiek iets gepland we zien wel wat de dag weer gaat brengen!!!!

06:36:39 10 September 2008 Permanente link Reacties (0)

Van San Diego naar Palm Springs

Vanochtend vroeg uit de veren , want we willen toch graag nog wat van San Diego zien,   Dus hebben we gekozen om met de Old Town Trolley een rondrit door de stad te maken   Vooraf alvast bekeken waar we uit willen stappen, want we hebben helaas niet de tijd om alles te zien

De eerste stop was bij de San Diego Harbor waar we een kijkje genomen hebben bij de  USSS Midway, een vliegdekschip dat ingericht is als museum, vandaar uit hebben we lekker gewandeld langs de haven naar de volgende halte.    Van daaruit met de trolley over de Coronado baybridge naar het eiland Coronado, waar we een kijkje genomen hebben bij het hotel El Coronado, bekend van de film Some like it hot  vervolgens met de trolley naar het Balboapark gereden, waar we een hapje gegeten hebben en lekke nog een stukje gewandeld om vervolgens via Old Town San Diego weer terug te keren naar het hotel om de auto op te halen

Op naar Palm Springs, ongeveer 2 1/2 uur rijden dus onderweg ff lekker bij Starbucks gestopt om iets te drinken en even de benen te strekken .  Daar konden we al merken dat we het binnenland ingingen, was meteen al een stuk warmer Toen we rond 6 uur aankwamen in Palm Springs was het daar nog altijd ruim 36 graden

Dus vlug de koffers op de kamer gedropt, even een hapje gegeten bij de Kentucky Fried Chicken, en daarna nog lekker even aan het zwembad gelegen .    Was al wel donker,maar het water was heerlijk, nog even een biertje gedronken en daarna lekker naar de kamer om op tijd naar bed te gaan

Morgen moeten we weer op tijd op weg, want we hebben een lange rit voor de boeg .         Is ruim 4 uur rijden naar Scottsdale en we willen ook onderweg nog een kijkje gaan nemen in Joshua Tree National Park

Nog even een kleine toelichting bij de foto, Gidion staat niet bij die dame onder haar rok te kijken, maar is puur om aan te geven hoe groot het beeld is

07:32:48 09 September 2008 Permanente link Reacties (0)

San Diego

Van morgen vroeg op gestaan. Postbedrijf Brocken had een aantal kaarten onder de deur geschoven. Erg leuk en we willen dan ook iedereen bedanken die via een kaartje of de mail aan onze trouwdag hebben gedacht.

Om 09.30 uur de pendel bus naar Sea world genomen (goede service van het hotel). Na een kwartier zijn we aangekomen bij Sea world. De Kaartjes die we in Nederland al hadden gekocht via internet werkte perfect we konden meteen naar binnnen. Binnen aangekomen een planning voor de dag gemaakt zodat we zeker alle shows konden zien die we wilde zien. De Orka show stak er met kop en schouders boven uit. Later op de dag hebben de dames nog de dolfijnen gevoerd dit is een aanrader. De mannen hebben foto's gemaakt en gefilmd. Op het eind zijn John en Mieke nog in een combinatie van een achtbaan en wild waterbaan gegaan. Ze zijn erg nat geworden. en we waren nu net opgedroogd van de shows en atracties waar je erg nat word. We weten nu wat soaked wet betekend. De pendel bus was op de afggesproken tijd op de parkeerplaats en bracht ons terug naar het hotel.

Bij het hotel aangekomen meteen de zwemspullen aangedaan en gaan zwemmen. En een biertje bij het zwembad gedronken. Nu nog even de website bij gewerkt en dan gaan we ergens een hapje eten om de eerste trouwdag van Mieke en mij te vieren. Morgen gaan we San diego verkennen en dan op naar Palm Springs.

De temperatuur is hier echt heerlijk ruim 25 graden en als we morgen het binnenland ingaan wordt het zelfs nog warmer hebben we uit betrouwbare bron vernomen

ps. neem ook eens een kijkje in het fotoalbum op onze site

05:01:32 08 September 2008 Permanente link Reacties (0)

Van Los Angeles naar San Diego

Vanmorgen  waren Sharon en ik al erg vroeg wakker(5 uur), waarschijnlijk nog steeds door het tijdsverschil, Gidion en Mieke hadden er aanzienlijk minder last van, die hebben lekker doorgeslapen totdat de wekker afliep

Na een gezamelijk ontbijt bij de Subway, waar je gewoon lekker kan eten zonder al teveel poespas, hebben we onze spullen bij elkaar gezocht om vervolgens als afscheid nog een rondje te gaan maken langs wat highlights van Los Angeles

We hebben een rondje gemaakt waarbij de meeste namen jullie wel bekend in de oren zullen klinken, Melrose avenue, Sunset boulevard, Hollywood boulevard, waar we besloten om even iets te gaan drinken

Het was erg onrustig bij het restaurantje en er liepen erg veel "guys"met camera's en telelenzen rond, toen we informeerde waar al die ophef voor was bleek dat actrice Jessica Alba in het restaurant zat te ontbijten, en binnen no time stonden er zeker wel 25 tot 30 paparazzi's die allemaal een glimp op wilde vangen van Jessica ,haar vriend en haar baby, helaas hadden zowel Gidion als ik onze fotocamera achterin de auto liggen, gelukkig had ik nog wel de video camera binnen handbereik dus we hebben er toch nog wel leuke beelden van

Na al die ophef zijn we vervolgens verder gereden richting Santa Monica, alwaar we nog even langs de AAA (broertje van de ANWB) wilde om nog wat aanvullende informatie te halen, en ik moet eerlijk zeggen dat we daar echt heel erg goed geholpen werden               we kregen daar alle informatie die we maar wensen konden en kregen ook nog 2 volle tassen met boekwerken en kaarten over de plaatsen die we nog gaan bezoeken

Na een vluchtig bezoek aan de Santa Monica pier, zijn we vervolgens doorgereden naar een shopping mall waar we wat inkopen gedaan hebben voor de komende dagen , zoals een koelbox en de nodige flessen water voor als we straks het warmere gedeelte ingaan

Rond 20.00 uur aangekomen in ons hotel in San Diego, waar we nadat we onze spullen op de kamer gelegd hebben nog even een klein hapje gegeten hebben                                  Deze avond geen biertje voor de mannen , maar lekker op tijd naar bed , want morgen moeten we er weer vroeg uit voor een bezoek aan Sea World

07:59:25 07 September 2008 Permanente link Reacties (1)

Eindelijk is het dan zover

Na een lange reis van alles bij elkaar bijna 24 uur waren we dan eindelijk op onze bestemming

Het Westin hotel in Los Angeles

daar aangekomen hebben we eerst nog even een hapje gegeten bij de Subway, waarna de dames naar bed gegaan zijn en de heren nog even een afzakkertje genomen hebben aan de bar

Vanmorgen zijn we op tijd opgestaan en hebben we lekker ontbeten (alweer bij Subway)

Vandaar uit zijn we vervolgens naar de Universal studio's gegaan, waar het heerlijk rustig was en we dus nergens in de rij hebben hoeven staan, is prima te doen op een doordeweekse dag

we hebben daar bijna alles actracties gehad, waarbij je bij een aantal niet zonder natte kleren eruit kwam, maar dat maakt niets uit als het 30 graden is

Vanavond heerlijk gegeten bij Tony Roma's op de Universal Citywalk, heerlijk eten voor een betaalbare prijs

Nu weer terug in het hotel, de dames naar bed en wij nog even een biertje pakken

07:28:55 06 September 2008 Permanente link Reacties (0)

We zijn nu echt aan het aftellen

Nog twee en halve week en dan is het eindelijk zover

De laatste voorbereidingen zijn gedaan

De Kaartjes voor Disneyland, Universal studio's, Sea world en Alcatraz hebben we al in huis

Hebben ook al kaartjes voor een honkbalwedstrijd van de Anaheim Angels

Nu alleen nog kaartjes bestellen voor David Copperfield in Vegas

En dan kunnen we gaan inpakken

20:21:59 15 Augustus 2008 Permanente link Reacties (1)

American Holiday

Nog een paar weekjes en wat laatste voorbereidingen en dan is het eindelijk zover.

AMERICA HERE WE COME

We zijn er een klein jaartje mee bezig geweest, maar nu kunnen we dan eindelijk zeggen dat het bijna zover is.

we vertrekken op Donderdag 4 september naar Los Angeles waar onze rondreis zal beginnen.

De plaatsen die we vervolgens aan zullen doen zijn de volgende, Los Angeles,San diego, Palm springs, Scottsdale, Sedona, Grand Canyon, Page, st George, Las Vegas, Death Valley, Mariposa, San Francisco, Monterey, Pismo Beach om uiteindelijk naar 24 dagen weer in Los Angeles aan te komen.

18:40:43 16 Juli 2008 Permanente link Reacties (3)